pixel

Några tips kring julinlägg

Julen har smugit sig på och det börjar bli dags att fundera över såväl glöggmys som klappar.

Mitt i stimmet är det lätt att glömma bort sitt företags sociala kanaler – och vad förväntas man skriva? Att dela en julhälsning är inte bara trevligt, utan också ett enkelt sätt att få upp lite extra engagemang. Det kan kännas svårt, men var lugn! Vi guidar dig genom hela (den korta) processen här.

marknadsföring moln1

Några tips kring julinlägg

Julen har smugit sig på och det börjar bli dags att fundera över såväl glöggmys som klappar.

Mitt i stimmet är det lätt att glömma bort sitt företags sociala kanaler – och vad förväntas man skriva? Att dela en julhälsning är inte bara trevligt, utan också ett enkelt sätt att få upp lite extra engagemang. Det kan kännas svårt, men var lugn! Vi guidar dig genom hela (den korta) processen här.

1. Varför?

Att önska god jul till kunder och medarbetare är ett enkelt men effektfullt sätt att nå ut till sin publik, att skapa engagemang och kontinuitet, samt ge en inblick i sin kultur. Här finns fritt utrymme att nämna det man själv vill understryka och passa på att visa uppskattning till sin omgivning – ett tillfälle att få vara lite personlig. Vidare kommer det kanske bli rätt tyst från sitt håll under ledigheten, att lämna ett trevligt avslut inför detta är därför på sin plats.

2. Hur?

Detta är ett ultimat tillfälle att belysa året som gått och om det hänt någon större förändring eller något annat spännande. Ta gärna upp några av höjdpunkterna och vad ni ser fram emot kommande år. Och, framför allt, visa omtanke till kollegor, kunder, partners och leverantörer. Julen är en tid för värme och glädje, så passa på att tacka för året som gått!

Är det så att ni säljer produkter eller tjänster som passar bra till jul ska ni givetvis få in en mening eller två om detta. Ett annat alternativ är att bjuda på en rabattkod i julens givande anda.

Avsluta med att ta eller hitta en trevlig bild, gärna något personligt som speglar företaget. Kanske är det hela personalstyrkan med jultröjor och tomteluvor, eller bildäck staplade och pyntade som en gran?

3. När?

En god jul-hälsning är lämplig att publicera på självaste julafton eller dagarna före, exempelvis innan ni går på ledighet. Om ni däremot vill publicera ett inlägg som handlar om presenttips eller något annat inför julhelgen, tänk på att göra detta i så god tid som möjligt.

Så där! Nu kan ni gå på ledighet i ro. 

Från oss alla, till er alla –

En riktigt god jul!

Behöver ditt företag hjälp med marknadsföring på LinkedIn?

Vi är en digital marknadsföringsbyrå med ett flertal certifieringar inom LinkedIn. Tveka därför inte på att höra av dig till oss om du vill ha hjälp att få ditt företag att växa!