Marknadsföringsbyrå eller inhouse?
Går du i tankarna att anlita en marknadsföringsbyrå eller inhouse kompetens? Det är inte alltid lätt att navigera i detta; man ska hitta rätt byrå, väga kostnad kontra värde och framför allt, identifiera vilka fördelarna är. I många fall kan en marknadsföringsbyrå hjälpa till att minska din marknadsföringsbudget och bli en värdefull investering för ditt företags tillväxt.
Oroa dig inte, i detta blogginlägg kommer vi att ta upp fördelarna, argument för och mot samt vad du ska tänka på när du anlitar en marknadsföringsbyrå.
Fokusera på din kärnverksamhet
Låt ett proffs ta hand om marknadsföringen. Det är lätt att underestimera den tid och kapacitet det krävs för att underhålla sin digitala närvaro. När kraven på den digitala närvaron ökar och nya metoder kommer ut, gäller det att ständigt vara uppdaterad om hur man lyckas och anlitar ni en marknadsföringsbyrå, kan ni fokusera på er kärnverksamhet och luta er tillbaka.
Minska dina kostnader med en marknadsföringsbyrå
Öka kvaliteten på ditt innehåll
Samla alla dina ärenden under samma tak
- Strategi: Någon som vet hur man bygger starka varumärken med en tydlig marknadsplan/strategi.
- SEO: Sökoptimering, för att ranka högre på Google.
- Content Creator: En kreativ innehållsproducent som kan fota, filma, skriva text och engagera med sitt innehåll.
- Annonsör: Som hanterar annonseringen i sociala medier.
- Projektledning: En projektledare som leder projekten i mål med tydliga resultat.
- Analys: En som analyserar, mäter och tolkar data för att uppnå bästa möjliga resultat.
- Webb: En tydlig och anpassningsbar hemsida som kommunicerar ert företag och erbjudande.
Detta är många kompetenser och att anställa är kostsamt: löner, arbetsgivaravgifter, förmåner och pension är några av kostnaderna. Då kan en byrå vara ett billigare alternativ.
Marknadsföringsbyrå eller inhouse
”Några av argumenten för att jobba inhouse”
Nära kontakt med övrig verksamhet
Snabbare kommunikation och beslutsfattande
Kan en marknadsföringsbyrå jobba tillsammans med inhouse?