B2B-företag bör synas på LinkedIn
LinkedIn fortsätter att växa som plattform och under 2022 kunde man hitta så många som 59 miljoner företag på LinkedIn. 96% av alla B2B-marknadsförare använde under perioden 2021-2022 LinkedIn i sitt marknadsföringsarbete, gjorde du?
B2B-företag bör synas på LinkedIn
LinkedIn fortsätter att växa som plattform och under 2022 kunde man hitta så många som 59 miljoner företag på LinkedIn. 96% av alla B2B-marknadsförare använde under perioden 2021-2022 LinkedIn i sitt marknadsföringsarbete, gjorde du?
Varför B2B-marknadsförare väljer LinkedIn:
LinkedIn presenterar i en artikel flera anledningar till varför man som B2B bör synas på plattformen, några av dessa är:
- I april 2022 hade 59 miljoner företag en LinkedIn-sida. 2,7 miljoner av dessa företag laddar upp inlägg åtminstone en gång i veckan.
- LinkedIn-sidor som laddar upp veckovis har 5,6 gånger fler följare än sidor som laddar upp månadsvis. Deras följarskara växer även 7 gånger snabbare än sidor som laddar upp månadsvis.
- 80% av alla leads från sociala medier kommer från LinkedIn.
- 40% av besökarna på LinkedIn engagerar sig med organisk innehåll varje vecka.
LinkedIn fortsätter växa
Samtidigt som antalet konton på LinkedIn växer, växer även aktiviteten och LinkedIn arbetar allt tydligare för att stärka sin profil som företagets bästa vän när det kommer till marknadsföring:
Från LinkedIns interna data kan vi läsa att LinkedIn-medlemmarna under 2022 bokade 176% mer LinkedIn-live events.
Öppna konversationer ökade under 2022 med 25% samtidigt som LinkedIns medlemmar tittade på 22% mer flödesuppdateringar.
Mellan 2020 – 2022 delades 25% content på plattformen.
Behöver ditt företag hjälp med marknadsföring på LinkedIn?
Vi är en digital marknadsföringsbyrå med ett flertal certifieringar inom LinkedIn. Tveka därför inte på att höra av dig till oss om du vill ha hjälp att få ditt företag att växa!